اسکرچ جونیور
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

دنیا ایجاد و اجرا کنید. همچنین اسکرچ جونیور می توانید به میلیون ها برنامه ایجاد شده توسط افراد در سراسر جهان نگاه کنید و کد دقیق نوشته شده را مشاهده کنید. حتی می توانید از قسمت هایی از کد دیگران در برنامه های خود استفاده کنید!

چرا Scratch را یاد بگیریم؟ استفاده از Scratch کاملاً ایمن است، بدون خطر ورود ویروس های رایانه ای به رایانه شما. Scratch ممکن است سرگرم کننده ترین و با ارزش ترین زبان برای یادگیری مفاهیم اساسی کدنویسی باشد. بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستانی و کالج و برنامه‌نویس‌های بزرگسال می‌گویند که Scratch ارزشمندترین ابزاری بود که در جوانی برای یادگیری زبان‌های کدنویسی مانند جاوا، پایتون، جاوا اسکریپت و C داشتند. حتی می‌توانید عکس‌های خود را ایجاد و آپلود کنید. ، صداها و تصاویر را در بازی های خود قرار دهید. و هزاران ویدیوی YouTube برای یادگیری همه چیز از ساده ترین تا پیچیده ترین برنامه هایی که می توانید تصور کنید وجود دارد.

نحوه شروع: یک حساب کاربری در اسکرچ جونیور ایجاد کنید. شما به یک حساب ایمیل نیاز دارید و باید یک رمز عبور ایجاد کنید.

در سمت چپ بالای صفحه، روی «Tutorials» کلیک کنید. سپس روی اولین ایرانیان سایبر برنامه «شروع به کار» کلیک کنید. سپس برای شروع یادگیری مهارت های پایه به آموزش های دیگر نگاه کنید. همچنین می‌توانید برای مثال‌های بیشتر به تب‌های Explore و Ideas در نوار منوی بالا نگاه کنید.

اکنون، برنامه نویسی را شروع کنید!

چالش برنامه نویس مبتدی شماره 1. یک حساب کاربری ایجاد کنید. برنامه ای بسازید و ذخیره کنید که باعث شود گربه 3 بار به چپ و 3 بار به راست بچرخد. برنامه خود را ذخیره کنید روی "اشتراک گذاری" در نوار منو در بالای صفحه کلیک کنید. اسکرچ جونیور یک نظر به پست وبلاگ اضافه کنید و نام برنامه خود را بگذارید تا دیگران بتوانند آن را ببینند. (این کار چگونه انجام می شود؟)

چالش برنامه نویس مبتدی شماره 2. یک پروژه جدید بسازید و برنامه ای بسازید که با فشردن کلید فلش چپ، گربه را به سمت چپ حرکت دهد و با فشار دادن کلید پیکان سمت راست، آن را به سمت راست حرکت دهد. برنامه خود را به اشتراک بگذارید و نام برنامه را به عنوان نظر در پست های وبلاگ قرار دهید.

چالش برنامه نویس مبتدی شماره 3. به این برنامه اسکرچ اسکرچ جونیور بروید. روی «نگاه به داخل» در سمت راست بالای صفحه خود کلیک کنید. برای پخش پروژه روی پرچم سبز کلیک کنید. گربه گیر کرده و نمی تواند از خط بنفش عبور کند. بدون افزودن یا حذف هیچ بلوکی، راهی برای رساندن گربه به آن سوی خط پیدا کنید. همچنین، فقط کشیدن گربه به آن طرف خط تقلب است.

چالش برنامه نویس متوسط ​​شماره 1: برنامه ای ایجاد کنید که به گربه اجازه می دهد با استفاده از کلیدهای جهت دار به سمت بالا، پایین، چپ و راست حرکت کند. (نکته: بلوک "Move __ Steps" مورد نیاز نیست، در عوض از بلوک های "تغییر x با __" اسکرچ جونیور و "تغییر y با __" استفاده کنید.)

چالش متوسط ​​​​برنامه نویس اسکرچ جونیور شماره 2: یک حلقه "Forever If" ایجاد کنید که هر کاری را که می خواهید انجام می دهد





:: برچسب‌ها: اسکرچ جونیور ,
:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: